بهترین عطر برای بهار  ، عطری است که تداعی کننده  حس رشد ، تازگی و شادابی بهار باشد حسی  که مشخصه  این فصل است.  خریداران هنگام خرید عطر برای بهار باید به خاطر داشته باشند که به دنبال بوهای سبک و تازه باشند. اکثر بوهای بهاری میتوانند به عنوان بویی رایج برای ماههای اولیه ی تابستان هم مورد استقاده قرار گیرند.
عطر ها معمولا در سه کلاس می باشند : عطر هایی که به صورت گسترده در فروشگاههای  مجازی و غیر مجازی موجودند، عطرهای شخصیت های معروف (سلبریتی) و عطر های پرستیژ( لوکس و گران)  .  عطر های پرستیژ گرانترین مدل از عطرها هستند و فقط در فروشگاه های به خصوص و فروشگاه های آنلاین موجود هستند. با این حال عطر های خوب را میتوان در هر سه نوع پیدا کرد.
ترکیبات ایده آل برای عطر بهاری
بوهای علفی معمولا به عنوان بویی مکمل در عطر های بهاری استفاده میشوند. استوخودوس ، رز و شکوفه گیلاس هم معمولا در عطرهایی که مناسب بهار است پیدا میشوند.  بهتر است هم مردان و هم زنان عطر بهاری ای را انتخاب کنند که حداقل در تاپ نوت آن یک نوت گلی باشد. مردانی که بوهای سنتی مردانه را ترجیح میدهند میتوانند به دنبال عطرهای حاوی تنباکو و ارکیده سیاه که بویی مشک مانند دارند باشند.
گلی های مناسب بهار
عطرهای گلی انتخابی عالی برای بهار می باشند.این عطرها دارای بوهای تازه و سبک هستند که رویش دوباره را که شخصیت بهار است را جشن میگیرند. خریدارانی که ترجیح میدهند این بوها را احساس کنند ممکن است میل به خرید عطرهایی با بوی رز و استخودوس داشته باشند. شکوفه ی گیلاس و یاسمن هم برای آنهایی که بوهای قوی بهاری را ترجیح میدهند مناسب است.